“אני מאמינה שלכל אחד ואחת מאיתנו יש ייעוד ייחודי ממש כמו טביעת אצבע” (אופרה ווינפרי)

איך אדע מהו הייעוד שלי ומה ההבדל בין ייעוד לקריירה?

בואו נתחיל קודם כל בכך שנגדיר מה זה ייעוד ומהי קריירה.

הייעוד שלנו בעולם הוא איזו שהיא איכות, ערך ותמיד למען מישהו אחר. למשל: לשמח אנשים, לסייע לאנשים בבחירות שלהם, לבנות ועוד. הייעוד לא מגיע עם הוראות הפעלה איך ליישם אותו, אנחנו צריכים למצוא את זה בעצמנו. כשאנחנו נמצאים בייעוד שלנו, אנחנו מרגישים שיש לנו משמעות לעשייה שלנו. לדוגמה, אם הייעוד שלי הוא לבנות, אז ארגיש בעלת משמעות אם אהיה חלק מהקמת מיזם חדש או לחילופין אסייע בתהליך בניית אישיותו של אדם.

קריירה לעומת זאת, היא מכלול העשיות שלנו כביטוי לזהותנו. העשיות יכולות להיות בתשלום או כהתנדבות. למשל: סטנדאפיסט, מורה, רופאה, חונך ועוד.

המצב האופטימלי הוא שהקריירה תביא לידי יישום את הייעוד שלנו. אז נרגיש שאנחנו בהגשמה ובמימוש עצמי, ונרגיש שהעשייה שלנו בעלת משמעות עבורנו.

כדי לזהות את הייעוד שלנו, אנחנו יכולים להתבונן על מהלך חיינו ולשאול מספר שאלות:

מהו הכאב שלכם שחוזר שוב ושוב במהלך חייכם?
כאב שחוזר על עצמו שוב ושוב בסיטואציות שונות בחיינו, שיעור שחוזר על עצמו מול מערכות יחסים, מקומות עבודה, לימודים ועוד, יש בו מסר עבורנו לזיהוי הייעוד שלנו. רק כאשר אנחנו נרפא את הכאב הזה בתוכנו, נוכל להיות בייעוד שלנו.
לדוגמה: שוב ושוב אני נתקלת במצבים של הרס. אני הורסת לעצמי “כשהכל נפלא”, או אולי הורסת לאחרים. רק ההבנה של השיעור שיש לי במצבים אלו והשינוי שאעשה בתוכי, יאפשרו לי להתקרב לייעוד שלי ולעסוק בבניה.

מהם המצבים שבהם אתם מרגישים ש “זה-זה”?
בהתבוננות אחורה על מהלך חייכם, היזכרו במצבים בהם הרגשתם שאתם בדיוק בדיוק במקום שנכון לכם. זה יכול להיות רגע אחד כזה, אפילו לא רשמי, שבו הייתם אתם במלואכם. המצבים האלה יכוונו אתכם לייעוד שלכם.

מהי המתנה שנולדתם לתת לעולם?
מה יש בכם שמייצר תנועה או שינוי במרחב שאתם נמצאים בו. זה יכול להיות אפילו משהו שלפעמים מבקרים אתכם עליו, כמו: “מציק”, “שואלת הרבה שאלות”.

המתנה הזו שאתם מביאים לעולם, היא חלק מהייעוד שלכם. למשל: ע”י זה שאני שואלת הרבה שאלות, אני מאפשרת למי שמולי לקדם את התהליך שלו ולסייע לו בבניה וכך אני מגשימה את הייעוד שלי.

זיהוי הייעוד שלנו, מאפשר לנו לדייק בעוד רובד את הקריירה שנבחר לעצמנו. אנחנו יכולים לבחור מספר קריירות שונות שמאפשרות לנו את הגשמת ייעודנו בחיים ולכן כדי לבחור בכל פעם, נעזר בשאלות ובאבחונים נוספים. על כך ארחיב בפוסטים הבאים

דילוג לתוכן